vivacredit banner
Posturi de blog

Tot ceea ce trebuie să știi despre micile afaceri

De-a lungul timpului au existat o serie de afaceri cu investiții mici care s-au bucurat de un real succes peste ani. De aceea, în situația în care ai o idee de afaceri bună, pentru a o pune în practică cu maximul de avantaje trebuie să înveți câteva dintre micile “secrete” care îți vor permite să să transformi orice idei de afaceri mici într-unele care să fie internaționale. Începutul este cea mai dificilă parte pentru orice afacere, de aceea, fie că este vorba despre afaceri mici de familie sau despre mici afaceri acasă trebuie să iei în considerare toate aspectele pentru a te bucura de reușită. Iată câteva dintre acele elemente care îți vor permite să ai parte de o afacere înfloritoare și care să se încadreze încă de la început în categoria afaceri mici și profitabile!

Ideile de afaceri bune nu reușesc fără un plan de afaceri corect!

A lua un împrumut astăzi pentru afacerea ta echivalează cu asumarea reușitei ideii tale de afacere, dar pentru a da o utilizare cât mai optimă banilor împrumutați este foarte important să ai un plan de afaceri care să îi valorifice la maxim. Nu contează cât de lung sau detaliat este planul tău de afaceri, atât timp cât acoperă câteva puncte esențiale. Multe afaceri mici de succes vor trebui să aibă o idee clară despre posibilitățile de dezvoltare, așa că vei avea nevoie de o analiză a rentabilității, de întocmirea unei prognoze privind pierderile și obținerea de profit și o analiză a fluxurilor de numerar.

O analiză a fluxurilor de numerar este deosebit de important, deoarece, chiar dacă ai putea determina când este momentul cel mai bun pentru a-ți vinde produsele, dar și care sunt acele produse care se vând cel mai bine și pe care le poți promova mai avantajos, dar dacă nu vei fi plătit timp de șase luni, poți rămâne fără bani și trebuie să închizi ușile afacerii. Un plan de afaceri este esențial pentru că îți permite să experimenteze strategia cea mai potrivită pentru afacerea ta, așternând mai multe pe hârtie, înainte de a te decide pe care o vei folosi.

Informează-te despre taxele și impozitele pe care le ai de plătit!

Multe afaceri mici au eșuat din cauza ignorării acestui aspect, astfel că ideile bune au fost irosite în lipsa unei familiarizări cu legislația fiscală în vigoare. Diferența între o afacere mare și una mică este dată de intrările și ieșirile din companie, în cazul primei fiind vorba despre realizarea contabilității și a plăților de către o societate contabilă sau de un contabil specializat, în timp ce în cazul afacerilor mici, inițiatorul este cel care se ocupă de intrări și ieșiri și modul de gestionare a acestora.

*PUBLICITATE

Dacă nu ești atent la depunerea declarațiilor fiscale și la plata la timp a taxelor, atunci vei constata că majoritatea banilor vor fi cheltuiți pentru acoperirea impozitelor și taxelor fiscale. De aceea este foarte important să-ți depui declarațiile fiscale la timp, dar și să te informezi care sunt acestea și cum poți optimiza procesul de plata (transfer bancar automat) pentru a nu rămâne în urmă cu achitarea acestora.

Utilizează metodele de publicitate cu plata accesibilă, dar cu impact foarte mare!

Orice mici afaceri au nevoie să atragă un număr cât mai ridicat de clienți pentru a-și putea largi baza de date în vederea obținerii unor rezultate financiare cât mai solide. De aceea, nu este indicat să te aventurezi să îți faci publicitate outdoor sau pe prin canalele tradiționale de advertising, ci poți utiliza din plin avantajele oferite de către canalele de social media. Google Adwords, Facebook Ads , Youtube Ads sau Instagram sunt câteva dintre instrumentele care pot ajută o afacere mică să se dezvolte frumos, chiar dacă ți se poate părea destul de dificil să te descurci cu anunțurile plătite, atragerea de trafic organic și prezentarea de conținut relevant pe canalele de social media.

Afacerile mici trebuie să-și cunoască foarte bine segmentul de clienți!

Gândește-te la exemplul unei afaceri mici la țară, în cazul căreia este cât se poate de clar că este nevoie de o cunoaștere a bazei de clienți, astfel încât promovarea produselor să fie cât mai eficientă. Unii clienți preferă un anumit soi de fructe sau de legume ori de produse de natură animală, în timp ce alții sunt atrași de alt tip de produse. Trebuie să știi ce fel de produse preferă fiecare segment de clienți în parte, astfel încât să le vinzi clienților-țintă, deoarece costul, alegerea și gustul vor fi diferite chiar și-n cadrul aceluiași segment de clientelă. Vei observa că unii preferă legumele mai crude, în timp ce alții le vor mai pârguite; unii clienți vor prefera să le oferi cantități mai mari la prețuri mai accesibile, în timp ce alții vor pune accentul pe calitate în dauna prețului.

Nu există afaceri mici rentabile încă de la început!

Este foarte important să găsești întotdeauna modalitățile potrivite pentru a-ți menține afacerea securizată în privința aspectului financiar, astfel încât să nu ai parte de fluctuații foarte mari de venituri. Gândește-te că afacerea ta nu o să producă profit de cum ai lansat-o, chiar dacă multe propuneri de afaceri mici sunt mai mult decât atractive pe hârtie. Potențialii clienți au nevoie de timp pentru a-și forma o părere despre produsele tale, așa că tu trebuie să fii acolo atunci când se vor hotărî că produsele pe care le pui la dispoziție sunt cele pe care și le doresc de acum înainte.

Este foarte posibil ca multe oportunități de afaceri mici să rămână în faza de proiect sau de plan de afaceri pentru că nu sunt întrunite toate aspectele necesare punerii lor în practică. Depinde foarte mult de tine și de nivelul de așteptări pe care ți-l setezi, așa că, tu ești cel de care se leagă succesul sau eșecul viitor al afacerii tale! Pentru cei care își doresc ca afacerea lor, deși mică, să se transforme într-una mare și de succes, este nevoie să identifice acele puncte forțe, să realizeze o evaluare corectă și cinstită a posibilităților reale de reușită și abia apoi este timpul pentru a lua un împrumut astăzi!