vivacredit banner
Posturi de blog

Modalități creative de a-ți îmbunătăți afacerea online

Nu este ușor să îți deschizi o afacere în zilele noastre, dar internetul oferă oportunitatea de a a-ți exersa talentul antreprenorial cu o investiție minimă. Din ce în ce mai multe afaceri înțeleg că dacă nu au prezență online, nu sunt recunoscute. Iar și mai mulți aleg să deschidă magazine în spațiul virtual decât să depună efortul de a închiria un spațiu pentru prezentare. De asemenea, și cumpărătorii au înțeles avantajele cumpărăturilor online și din ce în ce mai mulți preferă să le fie adus produsul la ușă decât să se plimbe ei prin oraș. În plus, internetul mai are un avantaj: poți deschide o afacere chiar de la tine de acasă fără foarte multe costuri.

Există deja foarte multe sfaturi pe internet cu privire la ceea ce trebuie să știi pentru a deschide o afacere online sau ce trebuie să ai în vedere înainte de a lua această decizie. Iar realitatea este că devine din ce în ce mai ușor să deschizi o afacere în mediul online. Ai nevoie de un domeniu, bani pentru produs și un buget pentru publicitate. Toate acestea le poți cumpăra cu un credit doar cu buletinul. Dar trebuie să știi că sunt deja zeci de comercianți care folosesc nișa pe care vrei tu să o folosești. Deci trebuie să te pregătești să fii puțin diferit. Totuși, cu puțină creativitate, poți să transformi o afacere foarte comună într-un brand căutat de cumpărătorii din spațiul online. Iată cum îți îmbunătățești afacerea online cu puțină creativitate.

Trebuie să te întrebi ce îți place să faci, ce poți să faci și dacă ești bun la acest lucru. Dacă citești mai multe biografii și interviuri ale antreprenorilor de succes vei vedea că au un lucru în comun: le place ceea ce fac. Toți și-au urmat pasiunea și au creat un produs care le-a făcut plăcere. Dar nu numai lor le-a plăcut produsul creat ci și altora. Ca idee pasiunea ta este intimă și ai impresia că numai ție îți face plăcere. Astfel, vei fi surprins că sunt mulți care ar vrea să se bucure de produsul tău. Poți să începi propriul blog, site sau chiar să deschizi un cont pe un marketplace popular pentru a vinde produsul în care crezi.

Trebuie, însă, să înțelegi de la început că o afacere se clădește încet. De aceea ar trebui să începi de la câteva produse, iar atunci când vei deveni cunoscut să investești în mai mult. De altfel, propria afacere presupune un risc. Poate produsul nu este popular în sezonul în care începi, poate sunt foarte mulți care vând deja același lucru. Trebuie să înveți din propriile greșeli. Și mai presus de toate, trebuie să fii creativ. Să presupunem că vinzi ceasuri. Cu siguranță sunt deja zeci de magazine online care fac același lucru. Dar dacă ceasurile tale au ceva special, cum ar fi au curele numai de o singură culoare, atunci clienții te vor recunoaște după această trăsătură. Dacă nu găsești nimic care să te avantajeze, atunci încearcă să faci un sondaj. Poți plăti o firmă specializată luând un credit doar cu buletinul.

De altfel, ar trebui să identifici nevoile locale. Nu poți să începi o afacere fără să faci o mică cercetare. Varianta simplă este să angajezi o firmă specializată în sondaje de opinie. Dar dacă bugetul este o problemă, atunci poți să cauți pe forumuri și social media o calitate comună pe care toți o caută în produsele pe care le cumpără. Nu uita că toți oamenii vor să își facă viața mai ușoară. Deci dincolo de toate, produsul tău trebuie să aibă o utilitate. Trebuie să fii foarte specific în ceea ce urmărești, deoarece altfel vei fi invadat de informații pe care îți va fi greu să le filtrezi.

Planul de afaceri trebuie întotdeauna să aibă un buget considerabil pentru marketing. Dacă ai un magazin fizic te poți culca pe o ureche și să spui că viitorii clienți vor vedea produsul în vitrină și vor cumpăra. În online, lucrurile stau altfel. Dacă nu ești în primele pagini ale google atunci oamenii nu te vor găsi. De aceea trebuie să investești în marketing. Există multe strategii de promovare pe social media în care te poți pierde la început. Însă, pe măsură ce îți vei construi planul de afaceri, vei găsi cea mai bună strategie pentru afacerea ta. Ia un credit doar cu buletinul pentru a avea bani de reclamă în primele luni. Indiferent de strategia pe care o alegi, trebuie să fii mereu prezent în social media.

*PUBLICITATE

Întotdeauna ar trebui să lucrezi cu oameni în care ai încredere. Poți să începi o afacere de unul singur, dar pe măsură ce ea se va dezvolta vei avea nevoie să angajezi pe cineva. Mulți antreprenori aleg să lucreze cu foști colegi, prieteni sau rude tocmai pentru a evita ca angajatul să fure ideea afacerii. Foarte mulți oameni au pățit acest lucru, prin urmare, nici nu se merită să încerci, în special dacă cauți pe cineva căruia să îi arăți toate subterfugiile afacerii tale. Înconjoară-te de oameni în care ai încredere și care îți împărtășesc scopurile. De asemenea, ar trebui să creezi un mediu creativ în care angajații tăi să se simtă bine, pentru a nu fi tentați să plece în altă parte.

Dacă vrei să mărești afacerea pe care o ai atunci trebuie să te gândești să externalizezi unele servicii. Nu trebuie neapărat să te pricepi la promovare pe social media sau la SEO. Dar poți angaja oameni care să facă acest lucru pentru tine. De altfel, dacă ții mult la calitatea serviciilor tale și nu vrei ca acestea să aibă de suferit, atunci ar trebui chiar de la început să te orientezi spre acest lucru. Nu ai nevoie neapărat de un birou. Poți să plătești un freelancer care să lucreze de acasă. Ia un credit doar cu buletinul pentru a-l plăti.

Nu uita să te distrezi. Dacă faci ceva care îți place și te implici 100% atunci clientul tău va simți asta. Nu totul trebuie să fie muncă și nici nu este indicat să ai relație rece cu clienții tăi. Dacă în magazin un zâmbet vinde produsul, în online atitudinea vânzătorului contează mai mult. În definitiv, dacă propria afacere este o plăcere, atunci nu vei simți că muncești și vei trece mai ușor peste obstacolele care îți stau în cale.