vivacredit banner
Posturi de blog

Hai să facem bani , pe limba noastră!

Începutul anului poate să fie o perioadă oportunistă pentru a gândi ideea unei afaceri. Cu atât mai mult te poți inspira din reușitele antreprenorilor de succes care au avut deja rezultate. Dar hai sa ne gândim pentru cei pasionați de limbile strâine. Este clar că aceste persoane au un atuu în fața celorlalți, și până la urmâ de ce să nu profite de pe urma acestuia.

Hai să traducem pentru alții.  Cum ți se pare??? Înființarea unui birou de traduceri este o idee de afaceri strălucită.

Daca analizezi un pic piața o să îți dai seamă ca majoritatea traducătorilor care profesează în România, au o gamă largă de servicii. O oportunitate pentru a intra în acest domeniu este sa cunoști limbi exotice, sau din țârile nordice , sau mai bine spus orice altceva în afară de engleză ( pe care să fim serioși că toată lumea cunoaște lumba engleză). În cazul în care mai ai prieteni, sau ai cunoștințe care au abilități de a vorbi fluent într-o limbă străină te poți asocia și vei avea înca de la început o afacere înfloritoare. Nu știu daca ai observat dar cam toate birourile de traducere au contracte de colaborare cu anumite cabinete notariale. Prin intermediul serviciilor notariale asiguri legalizarea actelor pe care le traduci.

Pentru a avea o afacere mai complexă, te poți gândi să oferi si alte servicii, pe lângă cele menționate mai sus. Unul dintre serviciile respective este predarea documentelor la domiciliu. Prin intermediul acestui serviciu poți mulțumi și acel segment de clienți „ mai lenesi”.

Dar până una alta, problema este ca ai nevoie de un certificat care îți da dreptul sa faci traduceri autorizate. Acest certificat este eliberat de Ministerul Culturii și Cultelor dar și de Ministerul Justiției. Chiar daca nu ai absolvit o facultate de limbi străine poți avea un curs acreditat care îti oferă o diplomă. Dar pentru mai multe detalii legate de autorizația de traducator te poți informa gratuit pe site-ul Ministerului de Justitie. Daca ai deja acest certificat hai sa vedem cum rezolvăm problema resurselor financiare. Poti opta pentru un împrumut, dar ținând cont ca în prezent bancile au o gama larga de forme de creditare , poti opta pentru un credit  cu buletinul.

Acum te poti apuca de treabă, ești si certificat ai și bani, Evident trebuie sa te gândești la amplasarea atelireului unde îț vei desfășura activitatea. Sfatul meu este sa te oprientezi către orașele mai mari ( să poti avea de unde să-ți alegi clienții) și unde puterea economiei este destul de puternică.

Dacă ne îndreptam privirea spre potențialii clienți pe care îi poti avea, o sa observi ca se împart în două mari categorii: 1. Persoane fizice, 2. Persoane juridice.

Dacă luăm prima categorie, cea a persoanelor fizice, o sa vezi că o să ai un model de client: cei care își v traduc acte personale ( adeverințe, contractele de muncă sau chiar articole etc.)

În schimb dacă analizăm clienții tip- corporații, com avea de tradus diferite contracte de colaborare cu țări diferite, oferte dar si acte ce țin de contabilitate,

Dacă te duci cu oferte spre ambele categorii de clienți nu ai cum sa ai parte de vreun eșec.

*PUBLICITATE

Trebuie sa știi înca de la început ca piața traducătorilor este una destul de vastă, cu o paleta mare de prestatori .Aceasta piață are creșteri substanțiale și din pdicina fap;tului că sunt tot mai mulți studenți care termină Facultatea de Limbi Străine. Tu ai datoria să te poti diferenția de ceilalți prin calitatea serviciilor dar si de gama de servicii pe care o poți pune la dispoziția lor. Așa cum îți spuneam mai sus, sunt mai multe astfel de servicii pe care le poți adăuga. Cu ajutorul acestor servicii poți implementa și pachetele promoționale.Modelul de promovare este un alt factor care poate face diferența. De exemplu, daca te orientezi si spre segmentul de corporatii nu poți să te bazezi doar pe promovarea de pe rețelele de socializare. Vei avea nevoie ,cel mai probabil, de un site bine structurat, de afișe , de pliante și de alte instrumente de marketing. Tocmai de aceea îți spuneam ca nu trebuie să ai un singur tipar de client, Cu toții știm ca cea mai bună metodă de promovare este cea în  presa scrisă.. Presa are unimpact foarte mare în rândul oamenilor si te poate ajuta. Însă ai grijă, înainte de orice, asigura-te 100% că totul e corect și legal din orice punct de vedere, Cea mai mică greșeală vazută de presă îți poate aduce o imagine negativa pentru afacerea ta,și poti fii și o tinta usoara pentru organele  care au calitatea de a se asigura ca lucrezi legal.

Banii pe care i-ai obținut din creditul luat la început trebuie sa îi investești în toate  taxele care se percep când îți faci o societate. Te mai gândești la chiria pe care o vei da pe spațiul unde îți vei desfăsura activitatea. Pe lângă aceste cheltuieli o sa mai ai nevoie și de instrumentele pentru muncă prestată: dicționare specializate în diverse domenii, calculatoare, telefoane etc.

Tu trebuie sa știi ca daca ai pornit  pe acest drum , este cel mai bine sa ai un plan cu pașii exacți pe care trebuie să îi urmezi.

Și aici sunt nelipsite aptitudinile de negociere , pe care trebuie să le ai. Asta te va ajuta când vei avea nevoie de obținerea unui contract. Tu trebuie să ai încredere în forțele proprii și să îi prezinți clientului exact ce vrea sa audă. Până și punctele slabe ale afacerii tale trebuie să știi să le prezinti într-un mod pozitiv. Contractul pâna la urmâ înseamnă sursa ta de venit pe o perioadă bine stabilită . Primul contract reprezintă practic , recomandarea ta pentru încheierea următoarelor contracte.

Și în finalul acestui articol, pot să îți spun ca există anumite chei pentru a atinge succesul, dar țin și de tine și de ce voință ai. Trebuie sa cunoști la un nivel înalt gramatica limbii în care / din care traduci. Este nromal sa te ajute și plăcerea de a citi, cititul până la urmă te ajuta la o exprimare mult mai bună.

Așadar , pune mâna pe treabă, numai pierde timpul. Timpul costă bani!!