vivacredit banner
Posturi de blog

Utilitatea planului de afaceri în accelerarea obținerii succesului într-o afacere

Un plan de afaceri este un document care descrie afacerea ta, nișa sau piața pe care aceasta urmează să opereze, obiectivele stabilite și strategiile pe care le vei folosi pentru a atinge aceste obiective. Ar trebui ca fiecare afacere să beneficieze de un astfel de plan? Multe afaceri se bazează pe niște idei care au un potențial ridicat de reușită, dar, în lipsa stabilirii unui cadru de coordonare și de implementare a strategiilor care să conducă către obținerea succesului, eșuează. Astfel, se poate spune că ar trebui să ai cel puțin un fel de schematizare care să te ajute să-ți îndrumi afacerea, așa că apasă aici pentru a compara avantajele oferite de un astfel de plan.

Cu toate acestea, uneori, o oportunitate este atât de mare încât trebuie să sări peste planul de afaceri și să profiți (ulterior, poți să-ți stabilești acest plan, mai ales dacă intenționezi să te extinzi). Dar, dacă dorești să beneficiezi de finanțarea afacerii tale sau dacă vrei ca această creștere să fie durabilă, un model plan de afaceri te va ajuta să obții toate acestea mult mai rapid. Așadar, în cazul unui plan de afaceri exemplul cel mai elocvent este dat de faptul că șansele de a te bucura de reușită de la prima încercare cresc cu până la 50% atunci când schematizarea este realizată în mod clar, pe obiective concise și cu prezentarea strategiilor care vor fi utilizate pentru punerea-n practică a planului de afaceri.

Utilitatea planului de afaceri pentru orice afacere gata de a fi deschisă sau aflată la început!

Acum că ai aflat ce înseamnă un plan de afaceri trebuie să înțelegi și care este utilitatea acestuia în întreg procesul de obținere a succesului:

*PUBLICITATE
  • Te forțează să gândești realist, obiectiv și într-un mod total lipsit de emoții asupra afacerii tale și perspectivelor acesteia;
  • Te ajută să elaborezi posibile ipoteze legate de afacerea ta și să poți gândi în mod anticipativ soluții de rezolvare a acestora;
  • Facilitează comunicarea obiectivelor și strategiilor de planificare către finanțatori, parteneri, angajați, susținătorii financiari și cei care au legătură cu afacerea în sine;
  • Contribuie la asigurarea faptului că toate aspectele planului sunt clare și integrate;
  • Servește drept punct de referință pentru determinarea efectelor cursurilor alternative asupra operațiunilor comerciale ale societății și asupra modului de comportament al afacerii;
  • Îți permite să identifici zonele în care este posibil să ai nevoie de asistență externă pentru buna funcționare a societății;
  • Îți permite să planifici creșterea afacerii tale și cerințele de capital asociate bunei dezvoltări a acesteia.

Așadar, un plan de afaceri bine scris îți poate oferi două beneficii distincte. În primul rând, poate servi ca instrument de convingere pentru potențialii investitori sau creditori, astfel încât aceștia să-ți ofere suportul financiar necesar pentru a-ți începe afacerea sau pentru a o continua într-un ritm mult mai accelerat. În al doilea rând, poate servi ca un instrument de gestionare important, oferind un plan de acțiune și instrucțiuni de urmat pas cu pas pentru a-ți transforma ideile într-o afacere profitabilă pe piața sau nișa selectată.

Avantajele unui plan de afaceri corect redactat din perspectiva beneficiarului

Privește planul de afaceri că pe un ghid pe care îl poți folosi pentru a face bani. Prin înțelegerea a ceea ce este compania ta și a modului în care este posibil să evolueze aceasta, vei putea vedea modul în care fiecare rezultat primit poate avea impact asupra modului de creștere a afacerii. Atunci când ai un plan de afaceri cuprinzător, vei fi pregătit să iei măsurile corecte, indiferent de ceea ce se întâmplă pe parcursul oricărei zile.

Prin urmare, iată câteva avantaje care îți vor releva cât de important este redactarea unui plan cât mai elocvent pentru ceea ce intenționezi să faci cu afacerea ta și modul în care aceasta va avea impact asupra pieței/ nișei pe care activează:

  • Îți oferă o perspectivă cu un procentaj ridicat de realism asupra viitorului afacerii tale și potențialului acesteia – un plan de afaceri corect întocmit te ajută să anticipezi evoluția afacerii, putând în acest mod să vezi dacă are potențialul de a fi una de succes.
  • Te ajută să știi cum trebuie să-ți aloci resursele – în acest mod vei putea vedea care va fi potențialul financiar al afacerii, fiind posibil să faci ajustările corespunzătoare, astfel încât să poți evita obstacolele pe drumul spre reușită afacerii.
  • Este util atunci când ai nevoie de finanțarea ideii tale de afaceri – în acest mod o să le arăți celor interesați să-ți ofere finanțare care sunt așteptările tale și care sunt avantajele financiare de care se vor bucura aceștia din partea afacerii pe care le-o prezinți.
  • Le arăți tuturor că afacerea ta este o chestiune foarte serioasă – în plus le prezinți celorlalți încredere că afacerea are șanse de reușită și că dispui de resursele necesare pentru a atinge scopul propus.
  • Este o modalitate simplă de a identifica datele demografice de bază – indiferent ce idee de afaceri ai, vei avea nevoie de clienți pentru a reuși. Fără un plan care să-ți permită să identifici care este segmentul de clienți căruia i te adresezi, va trebuie doar să ghicești cine va dori să facă afaceri cu tine, ceea ce ar echivala cu aruncatul cu săgeți la țintă, în timp ce ești legat la ochi.
  • Un plan de afaceri corect redactat va pune pe toată lumea pe același nivel – atunci când lucrezi cu mai mulți oameni, vei avea mai multe puncte de vedere cu privire la afacerea ta. Asigură-te că toată lumea se află pe același nivel cu planul de afaceri, putând obține în acest mod feedback-ul necesar, care să-ți permită să elaborezi idei creative care să-ți fie de folos pentru dezvoltarea afacerii.

Privind în mod retrospectiv, orice întreprinzător care își va face timp să creeze un plan de afaceri formal, se va bucura de posibilitatea de a examina mai îndeaproape câteva dintre ipotezele pe care le-a emis atunci când a început afacerea. În acest fel o să poată să beneficieze de avantajul de a corecta ceea ce nu a funcționat în mod corect și să ofere afacerii oportunitatea de a se menține pe coordonatele inițiale, astfel încât să ai o afacere de succes.